Too many monkeys!

21 mei 2012 - Bali, Indonesië

We hebben zalig geslapen in ons hemelbed en zijn dan ook later dan verwacht wakker ! Na een voormiddag aan het zwembad, besluiten we tegen de middag eens naar de 'art market' te gaan. We mogen 2 fietsen lenen van het hotel, en met de kids van achterop de fiets maken we een tochtje van 15 minuten langs velden en wegen. Echt leuk! Op de markt staat het ene winkeltje naast het andere, met prachtige houten schalen, veel mozaïek en natuurlijk ook veel prullaria. Heel plezant om hier wat te kunnen rondlopen en afdingen :-) We kopen ons wat fruit en nootjes en dan fietsen we terug naar Mandela Desa.

We nemen nog snel een duik in het zwembad en tegen 15u gaan we samen met onze 'driver' naar Ubud. Langs de weg zijn er prachtige winkels, met mooie schilderijen, veel houtsnijwerken en nog meer mozaïek en aardewerk,... Onze gids brengt ons eerst naar de beroemde Tegellagang rijstterassen langs de heuvelrug. Impressionant om te zien!  We kopen ons hier ook enkele souvenirs en dan gaan we verder door naar Ubud waar we een bezoekje brengen aan het apenbos 'the Monkeyforest'. De naam zegt het zelf : het zit hier vol met bavianen, grote en kleine, brave en erg brutale, piepjonge en heel oude!  Fantastisch leuk, zeker als ze op onze schouder komen zitten en het eten uit onze handen graaien. Tot er 1 aan Casper zijn haren trekt, dan is het al heel wat minder leuk,...;-) In het bos zijn er ook 2 prachtige tempels, waar de mensen in prachtige klederdracht zitten te bidden. Verder ook eeuwenoude bomen met hun wortels tot hoog boven de grond. Een geweldig mooie plaats!

Ondertussen is de avond al bijna gevallen. We lopen nog wat rond in Ubud en dan gaan we op aanraden van de Nederlandse eigenares van ons hotel : Jacintha, eten in Cafe Wajang. 'cafe' is wel niet de juiste benaming van dit erg mooie restaurant waar je tussen de tuinen en vijvers wel in elk hoekje kan eten : of op een stoel of gezeten in heerlijke kussens. De kids willen natuurlijk wel eens op hun knieën eten en op deze manier verorberen we dan ook een heerlijke Indonesische rijsttafel. Hannah en Cas worden ondertussen geanimeerd door de obers (of is het andersom ? ;-)) Een heerlijke aanrader!

Op de terugweg naar het hotel stoppen we eindelijk eens aan een deftige supermarkt , zodat we eens wat uitgebreidere inkopen kunnen doen. Eindelijk morgen nog eens choco op de boterham :-)))  Aan de kassa vragen ze naar onze klantenkaart, we zijn al bijna helemaal ingeburgerd!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Karin VDH:
    21 mei 2012
    3 x zucht :) !
  2. Karin VDH:
    21 mei 2012
    zo'n zucht van "hoe schoon daar, en jullie daar, en wij 'maar' hier" haha