Welkom op paradijseiland : Gili Trawangan!

28 mei 2012 - Gili Trawangan, Indonesië

We hebben gisterenavond alles nog ingepakt ( gepropt  zeg maar) in onze rugzakken. Zo blijft er deze voormiddag nog wat tijd over om te zwemmen. Tegen 10.30u checken we uit en komen ze ons halen om ons naar de fasttboat richting Gili Trawangan te brengen. In de haven duurt het wachten eindeloos, tot we 3u later eindelijk vertrekken naar het eiland. De fastboat heeft zijn naam niet gestolen : het gaat echt heel snel. Wij hebben ons vooraan geïnstalleerd wat niet zo'n goede beslissing blijkt, want het bootje scheert door het water en komt elke keer met een harde klap terug neer. Spannender dan de ergste attractie in een pretpark . Gelukkig duurt de overtocht maar 70 min en wordt niemand van ons ziek ( in tegenstelling tot menig andere passagier die over de reling hangt :-))

Hoe dichter we bij het eiland komen, hoe duidelijker het wordt dat het de juiste beslissing was om Sanur achter ons te laten en naar hier te komen!  Palmbomen, wit zand, hoge golven, idyllische vissersboten : het echte bounty gevoel, zeg maar ;-). Op het eiland is er geen gemotoriseerd verkeer en dus gaan we met paard en kar naar ons hotel : Damina Resort.  We rijden een 10tal minuutjes over de enige aardeweg naar het noorden van het eiland.  We hebben het hotel via tripadvisor  gevonden, waar het op nr 2 stond en terecht, want er is een mooi zwembad, een lounge hoekje dat uitkijkt over zee, een privé strand, en de kamer is weer helemaal versierd met bloemetjes.  Hier gaan we de volgende 3 dagen niets anders doen dan genieten!  Na onze welkomdrink, reppen we ons naar het strand waar de strandstoelen al uitnodigend klaarstaan,...

we zwemmen en zonnen wat en dan lopen we 10 minuutjes verder naar het noordelijke punt van  het eiland, waar we op een 'paalterras' genieten van de mooiste zonsondergang op Bali! Schitterend. Langs het water lopen we terug naar het hotel, waar we een hete douche ( niet zo evident op dit eiland) nemen , waarna we een gezellig restaurantje op het strand uitzoeken om te eten.

We wanen ons hier echt in een aards paradijs!

1. Karin VDH:
    29 mei 2012
    afgelopen WE hebben we getracht een vakantiegevoel te creëren in ons eigeste sint-lennes. Het is gelukt en we hadden een bijna-bounty gevoel :) ! jullie gaan echter voor "the real stuff" :) !
  2. Inge:
    29 mei 2012
    Els en Raf,
    Weemoedig word ik van je verhalen en foto's. Toen ik 16 jaar was was Gili Trawangan al een paradijs maar dan zonder electriciteit en stromend water.Het ziet er allemaal zo mooi uit. Geniet van die laatste daagjes en hopelijk zie ik jullie op 16 juni.inge