Leven als God in Indonesie

29 mei 2012 - Gili Trawangan, Indonesië

We beginnen de dag met een ontbijt op het strand! Zoals elke dag staan er hier ook weer eieren (help onze lever!), bananenpannekoeken (thuis ook eens proberen) , verse fruitsalade en vers geperst fruitsap ( banaan, ananas, papaja of watermeloen) op het menu. Heerlijk uiteraard, maar toch zijn we blij dat er ook eens gewoon muesli is :-)...

Na het ontbijt huren we 2 fietsen want vandaag willen we eens helemaal rond het eiland fietsen. Maar deze voormiddag luieren we eerst  aan het zwembad (met zout water) en dan aan het strand. Juist naast ons kunnen we snorkelmateriaal huren en dus gaan Hannah en ik op zoek naar zeeschildpadden.  Die hebben we helaas niet gezien, maar wel een hele hoop andere mooie vissen.  Casper wil ook nog eens proberen snorkelen,maar heeft altijd last van zijn oogjes die prikken...

In de namiddag wagen we er ons dan toch aan : de trip rond het eiland! Kids van achter op de fiets en weg zijn wij over de aardeweg. We rijden naar het zuiden van het eiland en daar is het heel wat drukker dan aan de noordelijke kant. Het eerste half uur is de weg nog redelijk verhard, maar als we aan de westkant van het eiland komen, bestaat de weg vooral uit mul zand. We geraken dus maar met veel moeite vooruit. Ondertussen brandt de zon genadeloos en drupt het zweet van ons gezichten! Gelukkig vinden we wat verderop een gezellige bar, waar Hannah en Casper in de hangmat ploffen en wij in de kussens neerzijgen. Na een fris drankje vinden we terug de moed om verder te gaan en een kwartiertje later komen we weer aan het 'paalcafe' waar we gisteren naar de zonsondergang hebben gekeken. Het is ondertussen al half 4, dus we hebben er zo'n anderhalf uur over gedaan om het eiland rond te fietsen.  Tijd dus om te lunchen en nog wat te snorkelen en zonnen aan het strand.

Het zeezout brandt op onze huid, dus rijden we nog een eindje verder door naar ons hotel om daar te douchen en nog snel een duik in het zwembad te nemen. Omdat de zonsondergang gisteren zo prachtig was op het noordelijke punt, rijden we daar vandaag terug naar toe en genieten samen met nog een hoop andere mensen van een al even mooie avond.

Deze avond willen we eens niet in een restaurantje eten, maar rijden we verder door naar de markt aan de haven. Op het marktplein staan allemaal tafels en stoelen en allemaal kraampjes waar de vers gevangen vis ligt uitgestald. Je hoeft de vis die je wenst maar aan te wijzen en dan wordt hij ter plaatse gegrild en opgediend met kleefrijst. Heerlijk om dit alles net als iedereen gewoon met je handen te kunnen opeten :-)

Omdat de wifi in ons hotel niet werkt, zijn we dus wel verplicht om nog een koffie en dessert te eten in een cafe waar ze wi-fi hebben en zo zit ik hier dus weer te schrijven met een koffie en de zee voor mij, terwijl Raf ondertussen met de kids en enkele locas aan het voetballen is (al aan het oefenen voor de finale die zondag, als we thuis zijn, wordt gespeeld;-))

1. joske Trappeniers:
    29 mei 2012
    dag Els&co!!!

het nadeel van 2 weken jullie reisverhalen niet te hebben kunnen volgen, is natuurlijk dat je weer niet iedere dag kon wegdromen en je inbeelden dat je er ook zat, en lag en genoot ...
    het voordeel is dat je nu een gans boek kan lezen en een dik album vol prachtige foto's kan zien ....

GEWELDIG toch wat jullie er weer allemaal beleven, weer zoveel prachtige natuur zien, 100.000 rondjes zwemmen, waar dan ook, Casje en Hannah die weer nieuwe dieren lezen kennen, van op afstand maar meestal van heel kortbij.
    Ben zo blij voor jullie dat jullie dit allemaal mag meemaken .....

En ik ben dus terug van gisteravond van een heel gewoon - maar blijft toch altijd wat bijzonder voor mij - zeetje ...
    maar ik moet jammerlijk bekennen dat het 2/3de slecht weer was en pas sinds donderdag prachtig zomerweer geworden is.

Concreet wil dat zeggen dat Babetje de zee enkel mocht meemaken vanuit het jullie bekende appartement, maar het grote water van zo dichtbij zien terwijl ze at en speelde, fascineerde haar toch wel, moet ik zeggen.
    Ik ben de eerste 10 dagen geen enkele keer in korte mouw of blote benen geweest en van verleden week zondag tot woensdag kon je dus echt niet buitenkomen van de sterke wind en de kou, we hebben 4 dagen geen zon gezien!

Woensdagavond (verleden week) is ze dan toch verschenen en zijn we nog gauw een uurtje op het strand gaan spelen (helemaal alleen en met dikke jas weliswaar), heeft ze in een autootje gereden en zijn we naar het speeltuintje geweest. Dat allemaal van 18 tot 20.30u en dan naar bed want 's anderendaags was het 'de wissel'.
    En die dag is het dan zo'n 10° warmer geworden en heeft Janne alles kunnen doen!! want was het dus volop zon en heel zacht.
    à propos Els, ze had geen shortje mee en het toffe bruine met vlindertje heeft dus volop dienst gedaan! (wordt zeker nog wel eens vervolgd).

Nu ga ik seffens mijn 7de 'wasmachine buiten hangen' en dan misschien ook strijken, maar zeker niet vandaag of morgen!

Las ik het nu goed dat jullie zondag (al!) terug zijn??
    Neem het er dan nog maar heel goed van, hé, en een dikke zoen aan allevier!!!!!