Jari Menari : no sex & no drug!

13 mei 2012 - Yogyakarta, Indonesië

Zondag : rustdag! Vandaag houden we dan ook een relax dagje. Dat betekent dus uitslapen, laat en lang van het ontbijt genieten, en vanuit het ontbijtteras toekijken hoe Hannah en Cas Steentjes uit het zwembad opduiken. Alvorens zelf ook een frise duik te nemen, gaan we eerst nog eens langs de markt. Fantastisch om te zien wat ze hier allemaal verkopen, moesten we nu nog weten wat het allemaal was,... We leren ook dat je best niet vraagt op de markt hoeveel iets kost (omdat dat beledigend is), je moet zelf geven wat je denkt dat het waard is en als het te weinig is, zullen ze wel protesteren!

Na de markt keren we terug naar het hotel om te zwemmen, te lezen, kortom gewoon te genieten! Vandaag gaan we ons ook eens wagen aan een echte Javaanse massage :-) Van de Belgische stagiaires in de Via Via weten we dat het massagesalon Jari Menari een echte aanrader is. Ook hun folder: reflexology&spa, fit & fresh, no sex& no drug (!) spreekt ons wel aan. Iedereen zegt ons dat we moeten vragen van 'niet te hard te duwen', maar Raf en ik gaan voor 'the real stuff' en moeten dan ook herhaaldelijk op onze tanden bijten om niet 'au' te roepen, als de masseuse zich met haar volle gewicht op ons laat vallen ;-) Maar deugd doet het wel! Nu we toch bezig zijn, besluiten we ook nog een 'ear candling' te laten doen. Lees : een brandende kaars 15 min in je oor laten steken, veel hemels genot valt er niet uit te halen. Achteraf hoor ik dat dat ook niet de bedoeling is,het gaat er enkel om om je oren proper te maken :-) Thuis toch maar met grote voorzichtigheid uitproberen ! En niet vergeten van het kaarsvet op te vangen!

Na de massage wacht me nog een leuke verrassing : mijn 3 schatten zijn Moederdag niet vergeten en zo komt het dat ik nu de trotse eigenares ben van een paar oorbellen gemaakt uit gerecycleerd rubber :-)

Vandaag willen we eens een ander restaurantje uitproberen, maar na een zoektocht door de straten van Jogya, komen we toch weer bij de Via Via uit : het is hier nu eenmaal lekker en heel gezellig.

1. Leo en May:
    14 mei 2012
    Hallo daar, het is fijn om jullie dagelijkse verslagje te kunnnen lezen wat we natuurlijk met z'n allen doen. Zo reizen we zelf ook een beetje met jullie mee. Hier is overal alles normaal ok.
    Groetjes en een dikke knuffel voor ons Hannah en onze Casper.