Op de fiets naar de waterval

23 mei 2012 - Bali, Indonesië

Na een ontspannende ochtend, gaan we het er toch op wagen : we rijden met de fiets naar de waterval! We krijgen een wegbeschrijving mee van Jacintha, waarop staat dat we er een groot half uur over zullen doen. Na een half uur zijn we al hopeloos verloren gereden. Dan wordt ook pas duidelijk dat er langs de kant van de weg niemand Engels spreekt. Met gebaren proberen ze ons duidelijk te maken hoe we moeten rijden, maar hoe meer we het vragen, des te verder komt de waterval te liggen:-( En dan geven we het maar op en rijden terug naar het hotel. Het was een mooie fietstocht, maar helaas hebben we ons doel niet bereikt . We nemen dan maar een afkoelende duik in het zwembad.

Jacintha heeft met ons te doen en dus vraagt ze de driver om ons in de namiddag tot aan de waterval te  brengen. We lopen langs een steil pad bergaf en dan staan we oog in oog met de mooie waterval. Aan de voet van het neerdonderende water, spelen de kids nog wat in het water, waarna ze zich kunnen douchen in de natuurlijke douche in de rotswand. Helemaal verkoeld stappen we terug naar boven, waar we weer badend in het zweet aankomen :-)

Vanaf hier gaat het verder richting Ubud, maar eerst stoppen we nog bij Goa Gajah, de olifantengrot. Het is een grot waar vroeger nog kloostermonikken hebben gewoond en die opgedragen is aan Ganesha, een god met een olifantenkop, die meteen de naam voor het heiligdom verklaart.  Buiten de grot is er ook een heilige wasplaats met grote vissen erin, die Hannah en Casper natuurlijk weer willen vangen, een tempel , vijver en prachtige tuinen. Mooi.

En dan rijden we verder naar Ubud, waar we wat ronddolen in de straten, over de indrukwekkend grote markt lopen, een ijsje eten en vooral veel winkeltjes bekijken. We vinden ons een gezellig restaurantje voor ons avondeten en als afsluiter drinken we nog iets in het gezellige Bar Tropical.  En dan moeten we weer verder, want Ketut (onze chauffeur) staat al te wachten. Hannah en Cas zijn zo moe dat ze in de auto in slaap vallen. Nadat zij in hun bed gestopt zijn, genieten wij nog op ons terras van de mooie avond vol Geckogeluiden in de lucht :-)