Eindeloze rijstvelden

24 mei 2012 - Bali, Indonesië

De kids zijn vandaag al vroeg wakker, we kunnen dus vroeg eten en gaan zwemmen en tegen 10 uur vertrekken we voor een dagje sightseeing doorheen Bali. We beginnen bij de Pura Tirta Empul, een vd mooiste tempelcompexen van Bali. Bij volle maan komen veel Hindoes hier eerst een heilig bad nemen en dan bidden of mediteren. Ook al zijn we geen Hindoes, toch mogen we in het heilige water , waarna we klaar zijn om de prachtige tempel te bezoeken, uiteraard met sarong:-) Om aan de uitgang te geraken moeten we eerst weer langs de talrijke souvenirsstalletjes, waar de verkopers een nooit eindigende dagelijkse strijd voeren om de toeristen juist naar hun stalletje te lokken.

Vandaaruit gaat het verder naar het Baturmeer, gelegen aan de voet van de Gunung Batur, de 1717 m hoge, nog steeds actieve vulkaan. vanaf het dorpje Penelokan hebben we een prachtig uitzicht op 1vd mooiste vulkaanlandschpen van Indonesie. Het is al middag, dus rijden we een eindje verder naar het restaurant Mahagiri, van waaruit je een adembenemend uitzicht hebt over de rijstvelden.Het eten smaakt er des te lekkerder door :-) Dat het eten, naar Indonesische normen aan de dure kant is, nemen we er graag bij!

Vervolgens rijden we verder op de weg tussen Rendang en Sibetan, 1 van de mooiste wegen van Bali omdat de weg helemaal tussen de rijstvelden en kleine dorpjes slingert. Heel mooi, maar ook een erg slechte weg, zodat we maar moeizaam vooruit geraken,...

Tegen half 5 zijn we terug in Mandela Desa. Hannah en Cas spelen nog wat met Luna, het dochtertje van Jacintha, we luieren nog wat aan het zwembad, waar we aan de praat geraken met een Nederlands-Venezuelaans homokoppel, waarvan 1 van de 2 een Nederlands acteur blijkt te zijn. In het vervolg toch wat meer naar de Nederlandse TV kijken ! Terwijl we naar de vele vliegers in de lucht kijken , genieten we van de mooie zonsondergang aan het hotel.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade