Dolfijnen

18 mei 2012 - Bali, Indonesië

We worden al gewoon aan het vroege opstaan, dus tegen 6u staan we al aan het strand om op zoek te gaan naar dolfijnen. We stappen met ons 4tjes in een kleine prauw ( de kinderen gelukkig met een reddingsvest aan, want die vallen nog bijna omver van de slaap) en dan varen we een half uurtje ver de zee in. We hebben geluk, want we gaan al van start met een mooie zonsopgang op het water en al snel komen er ook 2 dolfijnen naast ons zwemmen:-) En er volgen er nog veel meer : meestal in groepjes van 2 of 4. Hannah ontpopt zich tot een erg oplettende dolfijnspotter! Als we na een 2tal uurtjes bijna willen vertrekken, komt er een groepje van 6 dolfijnen vlak naast ons bootje zwemmen. We houden onze adem in om hen niet weg te jagen en we horen ze luid en duidelijk tateren naast ons! Geweldig!...

Tegen 8.30u zijn we terug in het hotel om te genieten van een smakelijk ontbijt : van fruitsla tot havermoutpap;-) En dan zwemmen we tot een heel eind in de namiddag in de stralende zon. Het is zo warm dat in het water blijven de enige optie is :-) In de namiddag gaan we toch even naar het strand. De kids krijgen een ijsje, dat al van het stokje is afgesmolten nog voor het half op is,...We boeken een snorkel - en duiktrip voor morgen. Hannah en Cas krijgen hun snorkelbril en vliezen al mee om te oefenen in het zwembad en dat doen ze dan ook de verdere namiddag en avond.  Als we 's avonds terug het dorpje ingaan om iets te eten, komen we terug het jonge Duitse koppel : Ellie en Eduard tegen die we al van in Yogya tegen het lijf lopen.  Leuk om hun verhalen van de voorbije dagen te horen. Terwijl ik dit schrijf, luisteren we naar een jong Indonesisch groepje dat Engelstalige covers brengt, terwijl wij zicht hebben op de oceaan,... Dit is echt fantastisch ! Ze zijn ook nog eens echt heel goed en Hannah en Cas zijn natuurlijk weer volop met hen mee aan het doen :-) Dit is het echte vakantiegevoel,....

PS Karin : een hele gelukkige verjaardag! We sturen wat zon op  : een kleine moeite voor je 40ste verjaardag (het is hier toch echt te warm ;-))

1. tine:
    19 mei 2012
    Amai zeg, schitterende verhalen en foto's! Met toch wat jaloezie volgen we mee en hunkeren toch wel naar die zon daar bij jullie ;-). Fien en Simon komen vandaag toe in Bali, gaan er raften, deden ook al de zonsopgang bij de Bromovulkaan, vinden het er ook fantastisch. Geniet er nog van hé!!! xxx
  2. Tine VD:
    Met wat zon maak je hier echt iedereen blij: vandaag is er toevallig (?) wat aangekomen!:-) Geniet nog ginder!