Lazy saturday op Sanur beach

26 mei 2012 - Bali, Indonesië

Gisterenavond zijn we dus aangekomen in het Tamukami hotel. Het is een vrij groot hotel met een prachtig zwembad in het midden, maar de persoonlijke service waar we zo aan gewoon waren geraakt in Mandela Desa missen we hier wel. Het zit hier vol Engelsen en ook een Frans koppel, waarvan de vrouw tegen iedereen maar blijft in het Frans babbelen , of het nu Balinezen of Engelsen zijn,... Grappig om te aanschouwen, zeker als iedereen haar aankijkt met een blik van 'waar heeft ze het in godsnaam over!'

Vandaag hebben we zin om te niksen en dat doen we dan ook tot een uur of 3 aan het zwembad.  Daarna is het tijd voor wat actie en wandelen we de 10 minuten van het hotel naar het strand. Het strand is prachtig met de typische gekleurde vissersbootjes. Er staat ook een deugddoend windje. Raf is al snel druk in de weer met zijn fototoestel , want hij heeft tot nu toe al een prachtige fotoreportage gemaakt !Hannah en Casper beginnen al snel aan een groot zandkasteel met hun blote handen, want schopjes en emmers hebben we niet meegesleurd :-). Ik bekijk het allemaal vanaf mijn strandstoel. Ineens komt er iemand vragen of ik zin heb in een manicure of pedicure. Ik leg uit dat dat nogal moeilijk is omdat ik de kinderen in de gaten aan het houden ben. Maar geen probleem : als ik niet tot bij haar shop kan komen, dan haalt ze haar shop wel naar mij! 5 min later krijg ik dan ook een zalige pedicure en manicure op mijn strandstoel en dat voor 5 euro. Ik zie het in België nog niet zo snel gebeuren. Ze dringt ook aan op een massage, maar dat zie ik zo midden op het strand toch niet echt zitten;-)

Als we even later verder wandelen, duikt de vrouw ineens weer op : we moeten meekomen naar haar winkeltje nr 35. Alle nummers daarvoor zijn zowat identieke winkeltjes met identieke kleding. Om haar een plezier te doen, gaan we even mee kijken, maar helaas hebben we niets nodig, buiten dan 2 ijsjes voor de kids :-) Tegen 6u sluit alles, want vandaag is blijkbaar weer een belangrijke ceremonie waar iedereen naar toe moet. Wij gaan dus maar terug naar het hotel om even te douchen en te zwemmen, alvorens te gaan eten.

Ook al is Sanur redelijk toeristisch, toch is het er ook wel erg gezellig, met allemaal restaurantjes langs het strand gelegen. Wij kiezen er eentje uit waar we op het strand kunnen zitten (wel achter een windscherm ) en zo zaten wij daar zalig onder de sterren op het strand met een heerlijke visschotel! Dan smaakt alles nog eens dubbel zo lekker!

Hannah en Casje zijn nog niet moe,dus wandelen we een eindje terug naar een andere gezellige bar om nog een theetje te drinken, waar de kids zich vermaken met 2 Engelse jongetjes en samen een zandkasteel bouwen.  Even later slaat de vermoeidheid dan toch toe en keren we moe maar tevreden terug naar ons hotel.