Een duik in het zwembad maakt veel goed :-)

10 mei 2012 - Yogyakarta, Indonesië

Na een ontspannende overnachting en uitgebreid ontbijt in het Dorinthotel in Schiphol, waren we deze ochtend ruim op tijd om onze vliEgreis aan te vangen. We vlogen met Singapore Airlines en het moet gezegd, dat dit een heel erg aangename ervaring was. Ze zijn superkindvriendelijk :ze vroegen allemaal de namen van de kids en dan was het heel de vlucht van :'hello Hannah, how are you?' en 2 minuten later de volgende 'everything allright Hannah ?waarop Hannah :'zeg die vinden mij precies allemaal wel heel lief, hè ?!' :-)12 uur later werden we dan ook heel vriendelijk uitgewuifd. een leuk begin! Dan 2 uur wachten in Singapore, om na een vlucht van nog eens 3 uren eindelijk aan te komen in Solo. Vandaaruit is het nog een 2tal uurtjes naar Yogyakarta met de taxi. Tijdens deze rit hebben we al een voorproefje gekregen van het absurde en drukke verkeer in de straten : overal brommers met hele huishoudens op, zigzaggende rijstijl, om ter bruusk stoppen,... Tot Casper zijn maagje het niet meer  aankon, de rest laat zich raden,... Gelukkig valt met een fooi en servietjes veel op te lossen ;-) Om Hannah en Cas (en onszelf) wakker te houden voor de volgende 10u hebben we na het inchecken maar meteen een frisse duik genomen in het zwembad. Dat kan deugd doen bij 30 graden (wie sprak er daar van regen ?);-) Het hotel is trouwens schitterend! (bedankt Florence). In de straat van het hotel is er ook een Via Via café, waar we al wat info hebben ingewonnen voor de activiteiten vd volgende dagen en waar we ook al heet wat Belgen zijn tegengekomen (it's a small world after all) : -) Het is wel even wennen aan het tellen met duizendtallen : 11000 rph voor een cola (gelukkig na omrekening maar 1 euro! I love this place :-) Morgen dus met de fietstaxi de stad in, vandaag nog enkel rust, zwemmen, eten en op tijd ons bed in!

1. Leo en May:
    10 mei 2012
    Blij te lezen dat jullie goed aankomen zijn. Hopelijk hebben de mannen niet te veel last van de warme overgang. Hier juist een onweer gepasseerd.
    't amusument.
  2. Ann Verlinden:
    10 mei 2012
    Tof dat jullie goed zijn aangekomen! Inderdaad, het verkeer kan heel druk en chaotisch zijn in Aziatische landen. Hoe valt het eten mee? Is er een soort van nationale plat ofzo?

Amuseer jullie!
  3. Nicole en Oswald:
    11 mei 2012
    Het brommerverhaal doet ons weer terugdenken aan onze reis in Thailand : ne hetzelfde verschijnsel met zijn allen ( tussen de 30 en 60 brommertjes ) tegelijk vertrekken aan het rode licht bv. Veel reis -en rustgenot.